Haal snel omzet uit je online cursus

Wat doe je als het verkopen van je online cursus niet lukt?

Je zag het allemaal zo mooi voor je: met jouw online cursus ging je de wereld mooier maken! Je wilde meer mensen helpen én meer geld verdienen, zonder daarvoor harder te moeten werken.

Misschien is je online cursus zelfs al af. Alleen het verkopen van je online cursus lukt niet. 

De beste manier om je online cursus te verkopen is door met je potentiële klant in gesprek te gaan.

Hoe zou het voor je zijn om je online cursus te verkopen in slechts 15 minuten per dag

Het geheim van verkopen

Je hebt alle stappen volgens het boekje gevolgd om jouw online cursus te maken. Je deelt regelmatig op social media. Je denkt erover om te gaan adverteren om te kijken of je op die manier wel kopers voor je cursus vindt.

Door alle effort die je erin stopt en en de resultaten die uitblijven, begin je je enthousiasme te verliezen.

Dit is niet hoe je je online ondernemerschap voor je had gezien.

Wist je dat de beste manier om klanten te vinden is, door met mensen te praten over je online cursus?

De voordelen om in gesprek te gaan met je potentiële klant zijn o.a.:

Wanneer jij over jouw online cursus praat met potentiële klanten, gaat jouw enthousiasme en vertrouwen vanzelf stromen. Dit is de energie die mensen van je willen kopen.

Jouw ideale klant wil je graag persoonlijk leren kennen

Hoeveel salesgesprekken heb jij gevoerd om je online cursus te verkopen? Misschien dacht je dat het wel zou lukken door te posten op social media, via funnels en door te adverteren.

Wanneer je niet verkoopt, raak je je ideale klant nog niet genoeg of vertrouwen ze nog niet genoeg in jouw of het resultaat van je cursus. 

De snelste manier om echte verbinding te maken en vertrouwen te winnen, is door met mensen te praten.

Waar je naar op zoek bent is dus een manier van verkopen, die...

Daarom heb ik Conversations Create Cash bedacht

Drie maanden lang en stok achter de deur om iedere  week in gesprek te gaan met potentiële klanten. Tijdens dat gesprek onderzoek je welke transformatie jouw gesprekspartner nodig heeft en of jij daarbij kunt helpen met jouw online cursus. Het doel is om in gesprek te gaan met je potentiële klant. Verkopen lukt alleen als je voelt: hier klopt het!

Door mee te doen, win je altijd!

Het slechtste resultaat dat je kunt bereiken is:

  • mensen kennen jou en je aanbod
  • jij hebt meer inzicht in je ideale klant.
Wat een heerlijke challenge! Ik heb deze uitdaging gebruikt om ouderwets te bellen naar potentiële klanten die ik eerst had laten liggen. Dat bleek super nuttig! Het heeft mijn prille bedrijf echt een boost gegeven en ik ben aanzienlijk gegroeid. Zowel in de omvang van mijn klanten als in mijn eigen zelfvertrouwen.
Een foto van Gina van Studio GinArt.
Gina
Studio Ginart

Wat je krijgt

Conversations Create Cash

Nog geen 10 euro per maand
27
  • Vanaf: maandag 19 augustus

Veelgestelde vragen

Goede vraag! Ik denk het niet. Wie zegt dat als je in gesprek bent met je ideale klant, dat een duurder aanbod niet een veel betere oplossing is voor het probleem waar ze tegenaan loopt? Die kans krijg je nooit als je alleen via posten op social media je klant vertelt over jouw goedkope cursus.

Verder leer je ontzettend veel over je ideale klant door met haar in gesprek te gaan. Je leert haar woorden kennen en haar verlangens, waardoor jij jouw ideale klant veel makkelijker kunt raken in je  marketing.

Het kan natuurlijk gebeuren dat je helemaal geen verkopen doet. Als je elke dag 1 gesprek voert, voer je 10 gesprekken. Je krijgt veel vaker een NEE, dan een JA als antwoord. Dit hoort nu eenmaal bij verkopen. Door veel te oefenen, trek je het jezelf steeds minder aan als mensen nee zeggen.

Als het goed is heb je na de challenge veel geleerd over gesprekken voeren met je ideale klant. Je kunt na deze twee weken natuurlijk altijd doorgaan met het voeren van gesprekken. Net zolang tot het wel lukt.

Absoluut! Eigenlijk is er geen beter moment om deze challenge te doen. Omdat je nog niets af hebt, kun je de inzichten die je opdoet door met je potentiële klanten in gesprek te gaan, verwerken in je online cursus. Zo ben je maximaal van waarde voor je klanten en maak je straks precies waar zij op zitten te wachten.

Over Esther Bennett van Van Denken naar Doen

Ik ben Esther Bennett en toen ik in 2018 startte met online ondernemen, was ik meteen verliefd op dat idee. Passief inkomen, werken waar en wanneer je maar wilt en een inkomen dat niet afhankelijk is van het aantal uur dat je werkt, spraken me heel erg aan.

Gaandeweg ontdekte ik dat de manier die ik leerde niet bij me paste: ik hield niet van ebooks lezen of schrijven. Ik werd niet gemotiveerd door het kijken van video’s en het invullen van werkboeken. Ik miste contact met de kopers van mijn programma.

Ik ontdekte dat het ook anders kan: online ondernemen met veel interactie met je klanten en tussen je klanten. Dit was de manier die mij aanspreekt.
Toen ik dat ontdektem heb ik mijn werkwijze aangepast:

  • Ik werk 1-op-1 in combinatie met kleine groepen, zodat ik veel persoonlijk contact heb.
  • Alles wat ik leer en probeer (en dat is veel) op het gebied van online ondernemen, pas ik aan totdat het past bij hoe ik graag werk.
  • Ik wil mijn ‘Zone of Genius’ volledig omarmen: ondernemers een nieuw perspectief geven over hoe zij hun bestaande kennis en ervaring kunnen inzetten om te werken op een manier die bij ze past. Daardoor voelt het makkelijk ipv stropering.

Is het nu tijd om te focussen op salesgesprekken?

Ontwerp jouw eerste groepstraject in 4 weken

Werk jij 1-op-1 en verlang je meer vrije tijd om met je man en kinderen door te brengen? Dan is het tijd om over te stappen naar online groepstrajecten. Omdat ik ondernemers zoals jij hierin heel graag wil begeleiden, heb ik een enquête gemaakt, zodat ik kan ontdekken hoe ik dit op de beste manier kan doen. 

Help jij me met het ontwikkelen van mijn nieuwe cursus, door deze enquête in te vullen?

Vul je voor 31 januari 2025 de enquête in? Dan maak je kans op één van de twee prijzen die ik verloot onder de inzenders (open de enquête om te ontdekken welke dit zijn).