Gesprekken zijn de beste manier om je online cursus te verkopen

"Ik heb mijn online cursus gepromot via insta, maar het aantal aanmeldingen loopt niet storm?"

Je promoot je online cursus op Social Media, maar de verkopen vallen erg tegen. In deze tijd van online ondernemen, lijken het promoten via Social Media en email soms de enige manier van verkopen, die nog gedaan worden. Alleen is dit een langzame vorm van verkopen én heb je genoeg volgers in de juiste doelgroep nodig om je gewenste aantal verkopen te halen.

Een onderschatte methode van verkopen, blijft om ‘gewoon’ in gesprek te gaan met je potentiële klant. Dit moet je zeker gedaan hebben, voordat je besluit om te stoppen met het promoten of zelfs met ondernemen in het geheel.

Hoeveel geld loop je eigenlijk mis, doordat je je online cursus niet verkoopt?

Even rekenen:

Stel je hebt een online  cursus van 100 euro. Je verkoopt dit 1 keer per week, 40 weken per jaar. Dat is in totaal een bedrag van 4000 euro.

Nog even verder fantaseren…

Stel 1 op de 10 klanten van je online  cursus, koopt ook je 1-op-1 traject. Dit traject vraagt een investering van 2000 euro.
Als 1 op de 10 klanten je traject koopt, betekent dit 8 klanten per jaar. 8 keer 2000 euro is nog eens 16000 euro.

Het kan dus zomaar zijn dat je 24000 euro misloopt in een jaar, zonde!

Je leest dit blog omdat verkopen nu niet lukt. Lees dan vooral nog even verder.

De belangrijste redenen om gesprekken te gaan voeren met je potentiële klanten.

Promoten via Social Media levert dus niet het aantal gewenste klanten op. En zeker als je online cursus niet zoveel kost – 100 euro of minder – denk je misschien dat het niet de moeite waard is om daarvoor salesgesprekken te gaan voeren. Ik ben het daar niet mee eens en ik zal je uitleggen waarom.

Als je met je potentiële klant in gesprek gaat, levert dit veel voordelen op:

  • Je leert de woorden van je ideale klanten echt goed kennen
  • Het kan zomaar zijn dat je niet je goedkope online cursus verkoopt, omdat je er in het gesprek achter komt dat je klant veel beter geholpen is met een duurder aanbod
  • Je maakt een onuitwisbare indruk – ook als ze op dat moment niet van je kopen.

De snelste manier om je online programma te verkopen is door met je potentiële klanten in gesprek te gaan. Deze manier is veel sneller dan posten op social media, of een webinar organiseren (waar je mensen voor moet vinden) en dan je online programma te verkopen.

Omdat ik zelf steeds keer op keer de kracht merk van in gesprek gaan met mensen – iets dat in het online ondernemerschap vaak niet gedaan wordt – organiseer ik een challenge.

Van 11 – 22 december ben ik jouw stok achter de deur om elke werkdag 1 gesprek te voeren met een potentiële klant. De kosten zijn slechts 37 euro, dit heb je er dus met 1 verkoop van je online programma al uit.

Hoe werkt het?
We beginnen met een kick-off meeting op 11 december om 13:00 uur. Hier bepaal je je plan voor de komende twee weken. Na de kick-off krijg je een uitnodiging om je aan te melden voor een Whatsapp-groep. Hierin motiveer ik je elke werkdag om een salesgesprek te voeren.

Is dit wat jij nodig hebt om het jaar lekker af te sluiten?